• Περιγραφή

    Ένα κόσμημα αρχιτεκτονικής και μια συμβολικής αξίας γέφυρα.

    Η κεντρική πεζογέφυρα των Τρικάλων αποτελεί το βασικό συνδετήριο σημείο της πόλης, ενώνοντας τους τρικαλινούς, αποτελώντας το σημείο αναφοράς, λειτουργώντας ως σημείο ενότητας.

    Από τα τέλη του 1888, όταν ολοκληρώθηκε η κατασκευή της, η γέφυρα ήταν το σήμα κατατεθέν, ακριβώς επειδή ήταν η μία, η μεγάλη, η κεντρική γέφυρα. Γάλλοι μηχανικοί, από την εταιρεία που κατασκεύαζε τον Σιδηρόδρομο Θεσσαλίς, επιμελήθηκαν τον σχεδιασμό, τη μελέτη και την κατασκευή.
    Στο μέσον της διαδρομής του ενός από τους δύο άξονες της πόλης, του άξονα Βορρά – Νότου, η γέφυρα συνέδεσε την παλιά με τη νέα πόλη. Έχοντας ήδη 7 χρόνια ενταγμένα στο νέο ελληνικό κράτος (21 Αυγούστου 1881), τα Τρίκαλα άρχιζαν να διαμορφώνουν μια νέα οπτική, με βάση μια νέα προοπτική.

    Σε οικονομικό επίπεδο, η πόλη αποτελούσε – και αποτελεί – αγροτικό και εμπορικό δρόμο, χώρο παραγωγής αγροτικών προϊόντων και κομβικό σημείο τετραπλού άξονα: Γιάννενα – Λάρισα, Λαμία – Γρεβενά.

    Εξάλλου, η πόλη των Τρικάλων αποτελούσε δυτικό και βόρειο άκρο προγεφύρωμα ενάντια στα αρματολίκια Ασπροποτάμου, Αγράφων και Χασίων στη διάρκεια της τουρκοκρατίας. Από το 1881 και εντεύθεν, αυτός ο ρόλος επισήμως άλλαξε (παρότι είχε μειωθεί ήδη η σημασία του από τα μέσα του 18ου αιώνα, με τη μεταφορά της πρωτεύουσας του σαντζακίου Θεσσαλίας, από τα Τρίκαλα στη Λάρισα). Πλέον, τα Τρίκαλα είναι ο κύριος εμπορικός δρόμος, κύριος δρόμος σύνδεσης τεσσάρων (σημερινών) περιφερειών: Θεσσαλίας, Ηπείρου, Στερεάς Ελλάδας, δυτική Μακεδονίας.
    Ο αυξημένος αυτός ρόλος αποτυπώθηκε σταδιακά μέχρι τις μέρες μας. Τότε, όμως, ήταν η κεντρική γέφυρα που σε μικρογραφία αναπαριστούσε τη σύνδεση αυτή. Ενωνε την παλιά (βόρεια) πόλη, με τη νέα (νότια) πλευρά της.

  • Φωτογραφίες
  • Χάρτης

    No Records Found

    Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.

    Google Map Not Loaded

    Sorry, unable to load Google Maps API.

  • Κριτικές

    Leave a Review